Αγαπητοί
συμπολίτες,
Στις
αρχές του περασμένου Σεπτέμβρη
συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από
την ημερομηνία (1/09/2014), όπου ανέλαβε τα νέα της καθήκοντα η σημερινή
Δημοτική Αρχή, άρα και δύο χρόνια Διοίκησης και Οικονομικής Διαχείρισης του
Δήμου.
Δύο χρόνια, που
νομίζουμε ότι είναι αρκετός χρόνος, προκειμένου να εξάγουμε τα πρώτα ασφαλή οικονομικά
συμπεράσματα για τον τρόπο διαχείρισης, κατά το ανωτέρω διάστημα, των οικονομικών
του Δήμου από την σημερινή δημοτική αρχή.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι:
_ η
Δήμαρχος Σαλαμίνας, με την ανάληψη των καθηκόντων της, επέβαλε το πρωτόγνωρο,
για τα δημοτικά δρώμενα του τόπου μας, χαράτσι
της αύξησης 50% επί των Δημοτικών
Τελών και 57% επί του τιμολογίου του
Δημοτικού Δικτύου Ύδρευσης, αυξήσεις οι οποίες
σημαίνουν 3.500.000 ευρώ, περίπου,
επί πλέον έσοδα για τον Δήμο ετησίως, (σε αντίθεση με εμάς όπου δεν αυξήσαμε, κατά
την διάρκεια της θητείας μας, ούτε ένα ευρώ τα ανταποδοτικά τέλη, γιατί βάλαμε
υπεράνω των αριθμών την κοινωνία που μαστίζεται από την σημερινή οικονομική
κρίση).
_ η
Δήμαρχος Σαλαμίνας εκπλήρωσε τον διακαή
της πόθο και ενέταξε επιτέλους !!! τον Δήμο σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης – Μνημόνιο, για την, κατά τα λεγόμενα της
πάντα, οικονομική εξυγίανση του Δήμου,
_ δεν
απασχολούνται οι 90 εργαζόμενοι, που απασχολούνταν στον Δήμο με ασφαλιστικά
μέτρα, επί θητείας μας, το οποίο σήμαινε 1.200.000 ευρώ περίπου ετήσια δαπάνη
για την μισθοδοσία τους, επομένως αντίστοιχη ετήσια έμμεση αύξηση των εσόδων
του Δήμου,
η οικονομική κατάσταση του Δήμου
δυσχεραίνεται συνεχώς.
Από
τις δύο επισυναπτόμενες (βλέπε ΕΔΩ
και ΕΔΩ)
Εκθέσεις Εσόδων – Εξόδων Γ’ Τριμήνου για τον έλεγχο – υλοποίηση του
προϋπολογισμού οικ. έτους 2014 και 2016, αντίστοιχα, διαπιστώνεται η πραγματική
οικονομική κατάσταση του Δήμου μας.
Και
συγκεκριμένα:
3ο Τρίμηνο 2014
(31/09/2014)
|
3ο Τρίμηνο 2016
(31/09/2016)
|
|
Α. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ
|
10.724.487,49
|
10.657.165,05
|
Β. ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
|
||
(ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
Κ.Λ.Π.)
|
5.560.384,73
|
13.696.820,92
|
Διαφαίνεται
ξεκάθαρα ότι το Παθητικό – Χρέος του Δήμου στις 31/09/2014 (ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της Δημάρχου)
ήταν 16.284.872,22 ευρώ
και
με την παρέλευση δύο χρόνων θητείας και Διοίκησης του Δήμου από την νυν
Δήμαρχο, το Παθητικό – Χρέος του Δήμου στις 31/09/2016 ανέρχεται στο ποσό των 24.353.985,97 ευρώ.
Το χρέος του Δήμου,
κατά την διετία από 1/09/2014 έως 31/09 2016, παρουσιάζει αύξηση κατά 8.000.000 ευρώ και πλέον.
Η ιλιγγιώδης αυτή αύξηση οφείλεται
αποκλειστικά στην αύξηση των υποχρεώσεων προς τρίτους και κατά κύριο λόγο σε
προμηθευτές.
Για ποιο νοικοκύρεμα μας ομιλεί η
Δήμαρχος, όταν, ενώ ο Δήμος τελεί υπό καθεστώς Μνημονίου, αυξάνει
το χρέος σε μια διετία κατά 8.000.000
ευρώ, έχοντας επί πλέον έσοδα την ίδια διετία της τάξης των 10.000.000 ευρώ
περίπου (αύξηση Δημοτικών Τελών και τιμολογίου Δημοτικού Δικτύου Ύδρευσης, μη
απασχόληση εργαζομένων με ασφαλιστικά μέτρα);;;
Αυτό το επί πλέον χρέος των 8.000.000 ευρώ, που προκαλεί
κυριολεκτικά ίλιγγο, πού δαπανήθηκε και πού οφείλετε ;;;
Όταν μάλιστα για τα μεγάλα έργα που
εκτελούνται ή πρόκειται να εκτελεστούν
οι πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες επί δικής μας θητείας (2011-2014);;;
Η εικονική πραγματικότητα, που
προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει στον κόσμο και στο Δημοτικό Συμβούλιο η
Δήμαρχος, δυστυχώς δεν μπορεί να εξωραΐσει την ραγδαία επιδείνωση των
οικονομικών μεγεθών του Δήμου μας.
Η
εμμονή της Δημάρχου στο φαίνεσθαι και η απόκρυψη της συνεχώς επιδεινούμενης
πραγματικότητας, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει τον Δήμο σε περαιτέρω αδιέξοδα.
Κάθε παραμύθι έχει και τον δράκο του. Έτσι
πίσω από το παραμύθι του νοικοκυρέματος και της οικονομικής ευμάρειας του Δήμου
(επιχορήγηση από την Πολιτεία για εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών, περιστασιακή
αύξηση των διαθεσίμων λόγω
επιχορηγούμενων ειδικευμένων από την Πολιτεία κονδυλίων κλπ.), για τα οποία
τόσο πολύ επαίρεται η Δήμαρχος, κρύβεται «ο
δράκος» του πραγματικού συνολικού χρέους προς την Ε.ΥΔ.Α.Π. και των αλόγιστων
απ’ ευθείας αναθέσεων, για τα οποία πολύ σύντομα θα σας ενημερώσουμε
αναλυτικότερα.
Γιάννης Τσαβαρής
τ. Δήμαρχος Σαλαμίνας
Δημοτικός Σύμβουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου